Tuesday, April 3, 2012

RON 97 Naik 10 sen



Harga petrol RON97 dinaikkan 10 sen kepada RM2.90 seliter berkuat kuasa tengah malam ini. Presiden Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) Datuk Hashim Othman ketika dihubungi malam ini mengesahkan kenaikan harga itu. Beliau berkata harga diesel kekal pada RM1.80 seliter. Minggu lepas, kerajaan mengumumkan harga petrol RON95 kekal pada RM1.90 per walaupun harga bahan api di pasaran dunia naik baru-baru ini.


p/s : LPL banyak jugak dengar suara-suara sumbang yang tidak bersetuju dengan kenaikan 10 sen ni kan, tapi nak buat macam mana harga terpaksa dinaikkan sebab situasi minyak dunia dah naik. Tapi Malaysia dikira antara negara yang minyaknya murah berbanding dengan negara lain...... Bagi yang mampu isi la RON 97, macam yang kurang mampu mcm aku ni guna jela RON 95...kite ada pilihan, lagi nak jimat...guna beskal xpayah pakai minyak... just minyak untuk rantai beskal je..muahahahahaha....





2 comments:

  1. Salam. Saya pun dah Follow blog andan dan blog anda telah saya pautkan di blog saya. Harap blog saya dapat dipautkan kat sini. Terima kasih. Link blog saya : ibm-akusayangumno.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Bro aku dah lama follow dan linkkan blog hang!!!

    ReplyDelete