Wednesday, January 4, 2012

Nasib Madrasah Salihiah


"Madrasah Salihiah Kanchut yang terletak di jalan Tambang Badak, Alor Setar,Kedah telah dibina pada tahun 1327 Hijrah atau 1909 dan Kini berusia 102 tahun.Bangunan yang asalnya diperbuat daripada kayu itu diasaskan antaranya oleh Hajah Aisyah.Tapaknya berstatus tanah wakaf khas yang dikhususkan untuk orang Islam bagi tujuan pembinaan masjid atau surau dan ia tidak pernah diganggu sejak sekian lama".

Apa yang mendukacitakan kami ialah Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah yang di terajui oleh Parti Pas hendak meroboh Madrasah Salihiah yang berusia lebih IOO tahun. Lebih malang dan menjadi satu trajedi bila ianya hendak di lakukan oleh kerajaan yang di tadbir oleh Parti PAS yang di katakan memperjuangkan Islam tapi meroboh rumah Allah atas nama pembangunan. Kalau benda ni berlaku di negeri bawah Barisan Nasional (BN) sudah pasti riuh rendah mereka politikkan,pasti mereka campur tangan dengan membuat demo batahan.

Tapi apa yang berlaku sebaliknya la pulak...mana perjuangan utk tegakkan agama ISLAM yang dilaung-laungkan oleh PAS (Parti Angguk Saja)...main angguk saja bila pemimpin parti tu kata OK...nk roboh rumah Allah ni bukannya nk perjuangkan nasib sapa2...mcm dok buat demo nk perjuangkan nasib Anwar tu baik depa buat bantahan / demo perjuangkan rumah Allah ni.....wooi, mana lagi berharga pada agama?? Nasib si Al Juburi ke rumah Allah ni??? Buta sangatkan PAS dalam nak buat perhitungan? Jahil sgt ke orang2 yang menyokong PAS ni? Ntah2 parti PAS ni wujud pun atas alasan "kopiah putih" dan "bendera bulan" yang makin lama dah xmau mengambang dah.......'bulan gerhana' dah hari ini....susah la nk tgk bulan puranam penuh mengambang di tengah2 malam sebab malam pun dah xsunyi mcm dulu ..ye la dulu penyokong2 PAS 'bertahajud' dan 'bersujud' dalam masjid / atas sejadah mintak supaya perjuangan demi ISLAM ni diberkati Allah tapi la ni depa dok hingaq malam2 dok ajak org buat demo......dah lupa tikar sejadah dah...dah lupa 'tahajud' dah.......Ishhh ishhh ishhh...PAS dan hilang punca.... - peace yoooo-

No comments:

Post a Comment